کانیمبرگا در پرتغال

کانیمبرگا در پرتغال

کانیمبرگا از بزرگترین سکونت‌های رومی در پرتغال است که در حد فاصل میان دو شهر لیسبون و پورتو قرار دارد. این شهر در زمان رومی‌ها بسیار پررونق بود و اگرچه بزرگترین شهر رومی در پرتغال نیست، اما در میان همه این شهرها به بهترین شکل حفظ شده است.

تاریخ ثبت: (1394/03/29 )  تاریخ بروزآوری: (1394/03/29 )

این مطلب (1,266)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

کانیمبرگا

کانیمبرگا (Conímbriga) یکی از بزرگترین شهرک ‎های رومی باستانی در پرتغال، که به عنوان بنای یادبود ملی در سال 1910 ثبت شده است. کانیمبرگا با دیواری سنگی به طول حدود 1،500 متر (4،900 فوت) احاطه شده بود. که از دروازه آن بوسیله دو برج حفاظت می‎شد. که این دیوارها فضای شهری شامل سازه های مختلف از جمله قصر سلطنتی، مغازه‎ها، چشمه ای آب گرم و خانه‎های با ارتفاع‎های مختلف (از جمله پاسیو داخلی) را احاطه می‎کرد.

Conímbriga

اگرچه بخش کوچکی از این محوطه کاوش شده و مانند بسیاری از سایت های باستان شناسی، کانیمبرگا نیز پی در پی تکامل یافته بود و توسط لایه های متوالی ساخته شده است، اما هنوز حمام‌ها‌، خانه‌های اشرافی‌، آمفی تئاتر‌ با ظرفیت 10500 نفر، محل اجتماع‌، مغازه‌ها و باغ‌های آن با موزائیک‌های شگفت انگیز بررسی و کاوش نشده است. در مرکز این محوطه خانه‌ای است که بزرگترین خانه کشف شده در غرب امپراطوری روم بوده که در اطراف حوضچه‌های تزئینی ساخته شده و دارای باغ ستون بندی شده‌، مجموعه حمام و سیستم گرمایشی منحصر به خودش است.

برچسب: ; ;
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا/انجمن خرد   -  لینک منابع: http://www.isna.ir/fa/news/94011905424   -   http://www.theguardian.com

آخرین مطالب مرتبط:

1403/02/05 07:14
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: