اطلس میراث طبیعی کشور تهیه می شود

اطلس میراث طبیعی کشور تهیه می شود

شناخت و معرفی مصادیق میراث طبیعی کشور و تهیه اطلس میراث طبیعی کشور، بانک اطلاعاتی رایانه ای و پایگاه میراث طبیعی ایران در شبکه جهانی اینترنت علاوه بر نشست ها و کارگاههای تخصصی از برنامه های گروه میراث طبیعی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در سالجاری است.

تاریخ ثبت: (1397/02/15 )  تاریخ بروزآوری: (1397/02/15 )

این مطلب (1,855)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

به گزارش انجمن خرد آورده شده از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، ناصر رضایی مدیر گروه میراث طبیعی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ،امروز«شنبه» با اعلام این خبر هدف از ایجاد این گروه را  تحقق اهداف و وظایف پژوهشی پژوهشگاه و ارتقاء سطح علمی طرح های پژوهشی در حوزه میراث طبیعی و هدایت آنها در مسیر متناسب با نیازهای فکری و کارشناسی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اعلام کرد .


او گفت : با هدف بهره گیری از فرصت ها و توان علمی- کارشناسی موجود در عرصه ملی و بین المللی به کمک ابزار مطالعه و پژوهش، پشتیبانی فکری(تولید فکر و دانش) بخش اجرائی و اداری سازمان، گروه میراث طبیعی در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل شده است.
 رضائی تصریح کرد :این گروه به منظور انجام پژوهش های بنیادی، توسعه ای و کاربردی و برگزاری سمینارها، همایش ها و نشست های علمی و تخصصی در راستای تحقق اهداف توسعه گردشگری پایدار و کمک به ارتقای فرهنگ و دانش فنی و تخصصی در امور میراث طبیعی گام برمی دارد.

 

 انجام پژوهش در خارج از ایران 

مدیر گروه میراث طبیعی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، انجام پژوهشهای مربوط به موضوع گروه پژوهشی میراث طبیعی در خارج از ایران براساس برنامه های ارائه شده سازمان و روابط و مبادلات فرهنگی دولت جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها به ویژه کشورهای همسایه که مشترکات فرهنگی یا طبیعی بیشتری با ایران دارند را از وظایف این گروه اعلام کرد.
به گفته وی، شناخت و معرفی مصادیق میراث طبیعی کشور ، تهیه اطلس میراث طبیعی کشور، بانک اطلاعاتی رایانه ای و پایگاه میراث طبیعی ایران در شبکه جهانی اینترنت از جمله برنامه های  این گروه در سالجاری است.
رضائی، همکاری و هماهنگی با پژوهشکده ها و دیگر گروه های مستقل پژوهشی در راستای تبادل و انتقال دانش و دستاوردهای پژوهشی انجام شده و برنامه ریزی برای پژوهش های آتی و همچنین یافتن داده ها و راهکارهای جدید و ارائه طرح های پژوهشی تلفیقی و درنهایت رسیدن به یک شناخت کلی و جامع از میراث طبیعی کشور  را از دیگر امور محوله این گروه برای امسال اعلام کرد .

 

برگزاری ۴ نشست علمی تخصصی

او در ادامه با اشاره به نشست های تخصصی که با حضور کارشناسان این حوزه با حضور پژوهشگران در سال ۹۶ توسط گروه میراث طبیعی برگزار شد تصریح کرد:‌در سال ۹۷ نیز گروه میراث طبیعی ۴ نشست علمی تخصصی برگزار خواهد کرد که در آنها به موضوعات مختلف و مرتبط با حوزه میراث طبیعی پرداخته خواهد شد.
 او گفت : در هر یک از این نشست ها به اقتضای موضوع از متخصصین، پژوهشگران و کارشناسان مربوطه برای ارایه سخنرانی در حوزه مرتبط با میراث طبیعی دعوت بعمل می آید.
رضائی، « فرهنگ میراث طبیعی»، «میراث طبیعی و ثبت ملی و جهانی»، «میراث طبیعی، حفاظت و مدیریت» و «میراث طبیعی، مردم، گذشته و مکان» را عناوین این نشست ها اعلام کرد و گفت : برگزاری ۲ کارگاه در دو فصل مختلف سال(احتمالاً تابستان و زمستان) و همایش میراث طبیعی و توسعه پایدار که در کنار همایش بزرگتر «میراث فرهنگی و توسعه پایدار» در یک پنل تخصصی در شهریور ماه برگزار خواهد شد از دیگر برنامه های این گروه در سال جاری خواهد بود .

برچسب: اطلس میراث طبیعی; میراث فرهنگی و گردشگری; مناظر طبیعی
اثر یا گردآوری: ;منبع: پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری   -  لینک منابع: http://www.richt.ir   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/01/31 02:11
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: