نخستین مرد طلایی المپیک ایران بعد از انقلاب از کشتی فرار کرد!

نخستین مرد طلایی المپیک ایران بعد از انقلاب از کشتی فرار کرد!

بزرگان کشتی فضا را برای فعالیت در پر افتخارترین رشته ورزشی ایران مهیا ندیدند!

تاریخ ثبت: (1396/12/09 )  تاریخ بروزآوری: (1396/12/09 )

این مطلب (2,409)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

امیررضا و رسول خادم در المپیک آتلانتا

تابستان 1375 بعد از شکست عباس جدیدی از حریف آمریکایی در المپیک آتلانتا، تمامی نگاهها و دل‌های ایرانیان بسوی جوان اول ورزش ایران رسول خادم بود.

آیا طلسم کسب مدال طلا از المپیک‌ها را برای ایرانی‌ها بعد 28 سال شکسته خواهد شد؟ (آخرین مدال طلای المپیک توسط محمد نصیری از المپیک مکزیکوسیتی1968 در رشته وزنه برداری بدست آمده بود.) 

فارغ از اختلاف نظرهای سیاسی، رسول خادم در عرصه مدیریت و مربیگری در رشته کشتی تحولی ایجاد کرد و آبرویی برای ورزش ایران آورد و کرسی نایب رییسی اتحادیه جهانی را هم بدست آورد، اما چرا ما قهرمان کش شده‌ایم؟

به امید اینکه در دولت دوم تدبیر و امید مشکل حل شود، البته اگر بی تدبیری در مصاحبه‌هایی از جمله افرادی مانند داورزنی مجال دهد.

 

بر سر کشتی چه آمده؟

  • چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۱

استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی

رسول خادم مسعود سلطانی فر

رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی استعفا کرد.

به گزارش انجمن خرد آورده شده از ایسنا، پس از بحث و جدل‌های زیاد پیرامون احتمال محرومیت کشتی ایران در صورت حضور نیافتن کشتی‌گیران ایران مقابل رقبای رژیم صهیونیستی و فشارهایی که از این بابت به فدراسیون کشتی و شخص رسول خادم وارد شد، او استعفای خود را از ریاست فدراسیون کشتی اعلام کرد.

در متن استعفای خادم که در سایت فدراسیون کشتی منتشر شده، آمده است:

....زمان "رفتن" فرا رسیده.......گفتنش هم برای من آسان نیست، اما باید پذیرفت...

در انتخابات  فدراسیون کشتی برای بار دوم شرکت کردم تا بتوانم یک دوره دیگر برای کشتی کشورم کار کنم....
اما گویا نمی شود.....

من برای "کشتی" آمده ام، نمی خواهم برای ماندگاری "خودم" کار کنم.....
اگر می خواستم برای "خودم " کار کنم، هیچگاه به "کشتی " برنمی گشتم...

اشتباه برداشت نشود، این کلام من از سر "تقوا" و "فروتنی " نیست....بنده سالهاست که در مصاف با ناسازگاری های روزگار،
اهل "وادادن" و قهر و آشتی نیستم...
اما افکار " قناس" من دارد برای کشتی پرهزینه می شود...

حتما ناتوان تر از آن هستم که "باری" از دوش کشتی بردارم، ولی نمی توانم به کشتی "دروغ" بگویم.... 
دروغ بگویم تا "بمانم"....
کشتی به اندازه کافی  "تنها" و "مظلوم" هست....
چه باید کرد، گاهی بهترین شیوه "ایستادن"، "نایستادن" است.....
گذر زمان بسیاری از سوال ها را پاسخ خواهد داد...

از همه مردم عزیز و علاقمند به ورزش ملی کشور، کشتی، که در مدت مسئولیت اینجانب در فدراسیون کشتی ایران، ناتوانی های این حقیر را تحمل کردند و با عشق و ایمان  به این رشته ورزشی  کهن و باستانی، سازمان مدیریت کشتی کشور را حمایت کردند ، سپاسگزارم.

از همه پیشکسوتان بزرگ کشتی، روسای محترم هیات کشتی استانها و شهرستانها، جامعه مربیان و داوران کشتی کشور، قهرمانان ملی کشورمان در تمامی رده های  سنی، بانوان کشتی گیر و مربی و داور، همه مدیران و کارکنان سازمان مدیریت کشتی کشور، از صدا و سیما، جامعه  رسانه ای کشتی و همه منتقدان عزیزی که دلسوز عزت کشتی ایران هستند، سپاسگزارم.

از اعضاء محترم مجمع عمومی فدراسیون کشتی، برای این رفتن زودهنگام، پوزش می خواهم.....
چاره ای نیست.....

آرزو داشته و دارم، کشتی بعنوان ورزش ملی کشور، قهرمانان المپیک و جهانی داشته باشد، که مردم بیش از مدال آنها، به شخصیت شان احترام بگذارند .........

آرزو داشته و دارم، کشتی نه بعنوان یک رشته ورزشی، بلکه بعنوان یک فرهنگ در تاریخ مناسبات اجتماعی در ایران، همواره در کنار مردم بماند و وسوسه های مادی، قهرمانان ملی آنها را از دردواره های جامعه جدا نکند....،

و آخر اینکه، کشتی این ورزش درد، رنج و زجر ........بخشی از وجود  من است و بخشی از قلب من....


و ادامه سونامی در کشتی/ اعضای شورای فنی کشتی آزاد هم استعفا کردند
شورای فنی کشتی آزاد

شورای فنی کشتی آزاد
ابراهیم جوادی یکی از اعضای شورای فنی کشتی آزاد اعلام کرد با توجه به استعفای رسول خادم ما نیز استعفای خود را از حضور در این شورا اعلام می‌کنیم چرا که با این شرایط نمی‌توان کار کرد.

رسول خادم رییس فدراسیون کشتی دقایقی قبل به دنبال فشارهای زیاد در رابطه با موضوع قرار نگرفتن کشتی‌گیران ایران مقابل اسرائیل و عدم ورود مسئولان سیاسی و ورزشی درخصوص تعیین تکلیف این موضوع، از سمت خود استعفا کرد.

ابراهیم جوادی عضو شورای فنی کشتی آزاد در همین رابطه در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: من و دیگر اعضای شورای فنی کشتی آزاد نیز از سمت خود استعفا می‌دهیم و با این شرایط حاضر به کار نیستیم. خادم چند روز است که این موضوع را بارها گوشزد کرده که مسئولان درباره حضور نیافتن کشتی‌گیران و ورزشکاران ایران مقابل حریفان اسرائیلی تصمیم‌گیری کنند و هر تصمیمی که دارند را علنا به نهادهای بین‌المللی ورزش اعلام کنند اما متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفت و همین امر باعث شد خادم از سمت خود استعفا بدهد.

وی افزود: خادم به عنوان یک قهرمان جهان و المپیک نمی‌توانست دائما دروغ بگوید و هزار دوز و کلک بزند تا کشتی‌گیرش محروم نشود. او تا چه حد باید خود را در اتحادیه جهانی کوچک کند و به آن‌ها التماس کند تا کشتی ایران محروم نشود. خادم کسی نیست که با این شرایط بتواند کار کند.

جوادی خاطرنشان کرد: مسئولان هیچ واکنشی نسبت به این اتفاق مهم نداشتند و هیچ اقدامی صورت ندادند. آن‌ها هر تصمیمی که می‌گیرند را باید به نهادهای بین‌المللی ورزش اعلام کنند تا تکلیف یکسره شود و همه ما مجبور به دروغ گفتن نباشیم.

 

می‌آیی سالم کار کنی و به کشور خدمت کنی، نمی‌گذارند

منصور برزگر
برزگر: کشتی ضربه بدی خواهد خورد/ سالم کار کردن سخت است
پیشکسوت کشتی ایران با تایید استعفای دسته جمعی اعضای شورای فنی کشتی آزاد گفت: رسول خادم که همه چیزش را برای کشتی گذاشت، مجبور به استعفا می‌شود اما آن‌هایی که بردند و جیب‌شان را پر کردند راحت‌تر کار می‌کنند.

منصور برزگر در گفت‌وگو با ایسنا با تایید استعفای اعضای شورای فنی کشتی آزاد اظهار کرد: متاسفانه شرایط اصلا خوب نیست و همه کسانی که می‌خواهند سالم کار کنند، تحت فشار هستند و نمی‌توانند به راحتی کشور را در عرصه‌های مختلف به سمت جلو ببرند. در ورزش هم شرایط به همین شکل است و خادم که همه چیزش را برای کشتی گذاشته وقتی دید دیگر شرایط برای کار کردن مهیا نیست و کسی نیست که حرفش را بفهمد ترجیح داد دیگر نباشد. آدم‌های نالایقی حرف‌هایی می‌زنند که بهتر است خودشان بیایند و کار را پیش ببرند.

پیشکسوت کشتی ایران با تاکید بر اینکه مطمئنا اعضای شورای فنی دیگر به کار خود ادامه نخواهند داد گفت:‌ متاسفانه این روزها از کله هر نالایقی حرف در می‌آید و عده‌ای اسم و رسم‌شان مایه ننگ است. به نظرم هرچه آدم کنار باشد و فراموش شود، ارزشش بیشتر است. هرچه می‌آیی سالم کار کنی و به کشور خدمت کنی، نمی‌گذارند.

وی تاکید کرد: آن‌هایی که از کشتی و ورزش به همه چیز رسیدند و جیب‌هایشان پر شد، راحت‌تر کار می‌کنند و امثال رسول خادم که آبرویش را برای کشتی گذاشت و افتخارات زیادی را برای مملکت کسب کرد، مجبور به استعفا می‌شود. شک نکنید کشتی ایران ضربه بدی خواهد خورد.

 

 

اعضای شورای فنی کشتی فرنگی هم استعفا کردند

شورای فنی کشتی فرنگی

یکی از اعضای شورای فنی کشتی از استعفای اعضای شورای فنی کشتی فرنگی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به دنبال استعفای ناگهانی رسول خادم از رییس فدراسیون کشتی و استعفای دسته جمعی اعضای شورای فنی کشتی آزاد این بار اعضای شورای فنی کشتی فرنگی نیز استعفای خود را اعلام کردند.

سید حسین مرعشیان در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: من نیز نمی‌توانم با توجه به شرایط پیش آمده در شورای فنی فعالیت کنم و اعضای شورای فنی کشتی فرنگی نیز با توجه به استعفای رسول خادم و همچنین اعضای شورای فنی کشتی آزاد حاضر به فعالیت در این پست نیستند.

مرعشیان افزود: خادم خودش را فدای کشتی کرد و با توجه به رفتن او ماندن ما نیز دیگر فایده ای ندارد. ما کار تیمی را آغاز کردیم و یکسری اهداف راهبردی داشتیم و در حال پیشبرد آن بودیم. بنابراین با توجه به استعفای او من نیز هم از حضور در شورای فنی کشتی فرنگی و هم ریاست هیات کشتی خوزستان استعفا می دهم.

برچسب: خادم; برزگر; کشتی
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: https://www.isna.ir/news/96120904865   -   https://www.isna.ir/news/96120904890

آخرین مطالب مرتبط:

1403/02/05 17:05
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: