احتمال وجود حیات در سیاره‌های بدون ستاره

احتمال وجود حیات در سیاره‌های بدون ستاره

بیگ بنگ: آیا وجود حیات همیشه به خورشید وابسته است؟ دانشمندان معتقدند که سیاره‌های سرد اطراف ستاره‌ها نیز می‌توانند از حیات پشتیبانی کنند. گرمای هر ستاره یکی از مولفه‌های اصلی حیات است، اما محققان می‌گویند حتی: «سیاره‌های خاموشِ بدون ستاره ی مادری نیز می‌توانند حامل حیات باشند.»

تاریخ ثبت: (1394/01/29 )  تاریخ بروزآوری: (1394/01/29 )

این مطلب (433)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

مناطق گلوبلوت(Globulettes) جایی است سرشار از گاز و غبار که به عقیده ی محققان شکل گیری چنین سیارات سرکشی به وفور در این مکانها صورت می گیرد.

به گزارش بیگ بنگ، شاید این ادعا کمی علمی – تخیلی به نظر بیاید، اما واقعیت این است که این سیاره‌های خاموش می‌توانند سرنخ جدیدی برای دانشمندان باشند. شون ریموند متخصص فیزیک نجومی در فرانسه می‌گوید: «اگر قرار باشد در سیاره‌ای حیات وجود داشته باشد، آن سیاره باید مثل زمین آب (به صورت مایع) داشته باشد. یک لایه یخ بر روی سطح سیاره می‌تواند مانند یک عایق عمل کرده و گرمای سیاره را در خود حفظ کند. اگر سطح یخ آن ضخیم باشد، می‌توان انتظار داشت که آب مایع زیادی زیر آن وجود داشته باشد.» او تخمین می‌زند که این لایه یخ حداقل باید ۱۰ کیلومتر باشد تا در طول میلیاردها سال‌ها از سیاره محافظت کند. ریموند همچنین بر نتایج یک تحقیق مشابه که چندین سال پیش در شیکاگو انجام شد صحه می‌گذارد. آنها پیش‌بینی کرده بودند که حیات حتی بدون وجود یک ستاره برای تامین گرمای آن می‌تواند میلیاردها سال در یک سیاره وجود داشته باشد. آن محققان بر این باور بودند که گرما می‌تواند از تفکیک عناصر رادیواکتیو در هسته یک سیاره تامین شود. ستاره شناسان اصطلاحا به این سیارات، “سیاره های سرکش” می گویند.

برچسب: ; ;
اثر یا گردآوری: dailymail;منبع: سایت علمی بیگ بنگ   -  لینک منابع: http://bigbangpage.com/?p=27448   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/01/31 04:28
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: