قیمت نفت به مرز ۷۰دلار نزدیک شد/ شکستن رکورد ۲.۵ساله قیمت نفت

قیمت نفت به مرز ۷۰دلار نزدیک شد/ شکستن رکورد ۲.۵ساله قیمت نفت

رویترز اعلام کرد:‌ پنجشنبه قیمت نفت با افزایش به بیشترین میزان ۲.۵ سال گذشته بشکه‌ای ۶۸ دلار معامله شد.

تاریخ ثبت: (1396/10/17 )  تاریخ بروزآوری: (1396/10/17 )

این مطلب (8,123)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

به گزارش انجمن خرد آورده شده از رویترز، 5شنبه در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با ۲۱ سنت افزایش نسبت به روز پیش بشکه‌ای ۶۸ دلار و ۵ سنت به فروش رفت. نفت وست تگزاس آمریکا هم رشد ۳۱ سنتی داشت و بشکه‌ای ۶۱ دلار و ۹۴ سنت معامله شد.

آغاز سال ۲۰۱۸ برای طلای سیاه خوش‌یمن بوده و هر دونوع نفت برنت و آمریکا امسال را باقیمت بالای ۶۰ دلار آغاز کردند. در گروه سایر فرآورده‌های نفتی هم بنزین رشد ۷۰ سنتی داشت و گالنی ۱۸۰ دلار و ۴۴ سنت معامله شد.

خبرگزاری رویترز در باره قیمت نفت در بازارهای جهانی نوشت: قیمت نفت روز پنجشنبه بیشترین میزان دو سال و نیم گذشته را رکورد زد و به رقمی که از زمان کاهش قیمت در سال ۱۵-۲۰۱۴ به خود ندیده بود، رسید.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا، ژاپن و آلمان عاملی برای افزایش بازارهای بورس آسیا هم شد و همین به بالا رفتن قیمت نفت منجر شد.

گروه صنعتی مؤسسه امریکن پترولیوم اعلام کردسرمای بسیار شدید در آمریکا باعث شد تقاضای مقطعی در این کشور به ویژه برای نفت کوره، افزایش یابد و افزایش تقاضا قیمت نفت را بالا برد.

البته خبرگزاری رویترز اشاره‌ای هم به تنش‌ها و اعتراضات چند روز اخیر در ایران هم کرده و آن را عاملی برای افزایش قیمت نفت مطرح کرده است.

همچنین خبرگزاری رویترز می‌نویسد میزان ذخایر نفت خام آمریکا هم کاهش یافته و به سطح ۵ سال گذشته نزدیک شده است. میزان ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به ۲۹ دسامبر ۵ میلیون بشکه کاهش یافت و به رقم ۴۲۷.۸۰ میلیون بشکه رسید.

برچسب: نفت; اوپک; رویترز
اثر یا گردآوری: ;منبع: اقتصادآنلاین   -  لینک منابع: http://www.eghtesadonline.com   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/01/28 20:45
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: