رشد تقاضای جهانی طلا در صنایع گوشی های تلفن هوشمند

رشد تقاضای جهانی طلا در صنایع گوشی های تلفن هوشمند

شورای جهانی طلا بر این باور است که شرکت های سخت افزاری بار دیگر برای تولید گوشی های تلفن همراه هوشمند به طلا روی آورده اند.

تاریخ ثبت: (1396/09/17 )  تاریخ بروزآوری: (1396/09/17 )

این مطلب (2,322)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

به گزارش انجمن خرد آورده شده از کیتکو نیوز، شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، پس از چند سال افت تقاضا، شرکت های سخت افزاری مثل سامسونگ و اپل بار دیگر تمایل زیادی برای استفاده از طلا در تولید گوشی های هوشمند نشان داده اند و این بخش می تواند منبع مهمی برای افزایش تقاضای طلا طی ماه های آینده باشد.

 

بر اساس این گزارش شورای جهانی طلا افزود: طی سال های 2010 تا 2016 میلادی شاهد افت 71 تن طلا در تقاضای شرکت های الکترونیکی برای تولید گوشی های هوشمند بودیم ولی پیش بینی می کنیم که این دوران رکود و افت تقاضا را پشت سر گذاشته ایم. شکی وجود ندارد که بخش فناوری منبع مهمی برای تقاضای طلا خواهد بود. روند صعودی تقاضای طلا از سوی شرکت های سخت افزاری از سه ماه پایانی 2016 آغاز شده است.

 

شورای جهانی طلا اعلام کرده است که طی سال گذشته طلای بیشتری برای کاربردهای فنی نسبت به پلاتین و پالادیوم مصرف شده است. دو فلز گرانبهایی که بیشتر به خاطر تقاضای صنعتی مشهور هستند.

 

تحلیلگران بر این باورند که تقاضای طلا برای تولید گوشی های هوشمند به شدت رو به افزایش است. برآوردها نشان می دهد که هر گوشی هوشمند تلفن همراه شامل یک تا 1.50 دلار طلا خواهد بود ولی میزان مصرف طلا در این گوشی ها با پیچیده تر شدن آنها افزایش خواهد یافت.

 

این گزارش نشان می دهد که سه ماه پایانی 2017 میلادی دوره شلوغ و پرمشغله ای برای تولیدکنندگان گوشی های هوشمند است. نسل جدید ابزارهای الکترونیک هوشمند به معنای نسل جدید چیپ های الکترونیکی خواهد بود. پیش بینی می شود که میزان طلای استفاده شده برای تولید گوشی های هوشمند نسل جدید بیشتر از گوشی های قبلی خواهد بود.

 

شورای جهانی طلا همچنین پیش بینی کرده است که بخش خودروسازی نیز تقاضای بیشتری برای استفاده از طلا برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی خواهد داشت. تحلیلگران بر این باورند که خودروهای جدید برقی و هیبریدی نیاز بیشتری به میکروچیپ های پیشرفته خواهند داشت. بخش انرژی های پاک نیز تقاضای فزاینده ای برای استفاده از طلا دارد. رابطه بین پنل های خورشیدی و طلا طی سال های اخیر افزایش یافته است.

برچسب: تلفن هوشمند; طلا; سخت افزار
اثر یا گردآوری: ;منبع: طلانیوز   -  لینک منابع: http://www.talanews.com/fa/kkwa4   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/02/06 16:56
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: