افزایش قیمت جهانی طلا و احتمال ثبت دومین هفته متوالی افزایش قیمت

افزایش قیمت جهانی طلا و احتمال ثبت دومین هفته متوالی افزایش قیمت

امروز جمعه، 17 نوامبر و در ابتدای معاملات ، تحت تاثیر کاهش ارزش دلار قیمت جهانی طلا در حال ثبت دومین هفته متوالی افزایش قیمت است هرچند چشم انداز افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو دامنه نوسان قیمت طلا را محدود کرده است.

تاریخ ثبت: (1396/08/26 )  تاریخ بروزآوری: (1396/08/26 )

این مطلب (1,760)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

به گزارش رویترز، قیمت اونس طلا در بازارهای آسیا 0.1 درصد رشد داشته و به 1279 دلار و 21 سنت رسیده است . طلا تا به اینجا 0.3 درصد افزایش هفتگی قیمت داشته است.

 

در بازار نیویورک هم  طلا برای تحویل فوری در دسامبر با 0.1 درصد افزایش قیمت رویرو شد و به 1279 دلار و 21 سنت در هر اونس  معامله شد.

شاخص ارزش دلار در برابر سبدی از 6 ارز مهم بین المللی 0.2 درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش قانونگذاران جمهوری خواه قدم مهمی را در مورد اصلاح قوانین مالیاتی با تصویب کلیات طرح ترامپ در مجلس نمایندگان این کشور برداشتند . برنامه اصلاح قوانین مالیاتی دولت ترامپ بزرگترین تغییر در این قوانین از سال 1980 میلادی به شمار می رود.

امارها از بیشترین افزایش تولیدات کارخانه های صنعتی در 6 ماه گذشته تا اکتبر خبر می دهند .البته تاثیر 2 طوفان بزرگ در اقتصاد امریکا باعث شده تا امار فعالیتهای برخی از کارخانه ها در بخش معدن و گیاهان دارویی میانگین متوسطی را ثبت کنند.

رابرت کاپلن، رییس فدرال رزرو دالاس ،پنجشنبه با تکرار دیدگاه خود در مورد افزایش نرخ بهره اقتصاد امریکا در نشست بعدی فدرال رزرو از این اتفاق حمایت کرده است.

جان ویلیامز ،رئیس فدرال رزو سنفرانسیسکو روز پنج شنبه با عقب نشینی از نظر قبلی خود اعلام کرد که اقتصاد امریکا به اندازه کافی قوی شده و شرایط برای افزایش تدریجی نرخ بهره در چند سال اینده به  2.5 درصد اماده است .

همچنین خانوم لورتا  مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، روز پنج  شنبه اعلام کرد احساس می کنم که مسیر نرخ تورم افزایشی خواهد بود و این موضوع راه فدرال رزرو را برای افزایش نرخ بهره باز گذاشته است .

مارک کانی یکی از فرمانداران بریتانیا با تکرار مواضع قبلب خود اعلام کرده که در صورت رشد اقتصادی پیش بینی شده برای اقتصاد انگلستان بانک مرکزی این کشور نیاز به چند بار افزایش نرخ بهره در چند سال اینده خواهد داشت.

شاخص سهام در بازارهای آسیا تحت تاثیر افزایش در امدهای امریکا و همچنین تصویب کلیات طرح مالیاتی ترامپ افزایش یافت هرچند به نظر می رسد راه طولانی و سختی پیش روی طرح رفرم مالیاتی دولت ترامپ برای رسیدن به مرحله اجرا  وجود دارد .

سود اوراق قرضه 2 ساله امریکا هم با گم شدن ریسکهای سرمایه گذاری در جهان به بالاترین سطح خود در 9 سال گذشته رسیده است.

برچسب: طلا; نرخ بهره; فدرال رزروآمریکا
اثر یا گردآوری: ;منبع: طلا نیوز   -  لینک منابع: http://www.talanews.com/fa/kkxkq   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/02/05 00:31
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: