متخصصان اتریشی در راه کرمانشاه، ایلام و همدان

متخصصان اتریشی در راه کرمانشاه، ایلام و همدان

گروهی از متخصصان میراث فرهنگی آکادمی علوم اتریش برای آغاز همکاری مشترک در زمینه‌های باستان‌شناسی، تاریخ معماری، زبان‌شناسی، سکه شناسی، اسناد و نسخ خطی در نخستین روز حضور خود در ایران از آثار تاریخی کرمانشاه دیدن کردند.

تاریخ ثبت: (1396/07/26 )  تاریخ بروزآوری: (1396/07/26 )

این مطلب (2,123)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

به گزارش انجمن خرد آورده شده از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این گروه در تفاهم‌نامه‌ای که در اواخر سال ۹۴ بین پژوهشگاه و آکادمی علوم اتریش امضا شد، به سرپرستی دکتر فلورین شوارتز از ایران شناسان مطرح اتریشی و از محققان موسسه ایران شناسی آکادمی علوم این کشور وارد تهران شدند.

گابریله پوشنیگ رییس موسسه باستان شناسی، اندراس پولز از موسسه باستان شناسی و سه دستیار از دیگر اعضای حاضر در این گروه شش نفره هستند که در سفر خود همراه با لیلی نیاکان، سرپرست هیات ایرانی و نماینده پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از آثار تاریخی استان‌های کرمانشاه،ایلام و همدان بازدید می‌کنند.

این گروه در روز نخست بازدیدی از اطراف کنگاور و شرق کرمانشاه از جمله طاق‌بستان و معبد آناهیتا داشتند.  آنها در سفر به ایلام از سد های جزمان، چناره، سیمره و منطقه شیروان دیدن خواهند کرد. این هیات اتریشی در بازگشت از همدان و تپه هگمتانه نیز بازدید می‌کنند.

متخصصان میراث فرهنگی آکادمی علوم اتریش در پایان بازدیدهای خود، در نشستی  در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ایران زمینه های همکاری بیشتر بین این پژوهشگاه و آکادمی علوم را بررسی و توافق هایی انجام خواهند داد.  

برچسب: اتریش; میراث فرهنگی; محوطه باستانی
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: http://www.isna.ir/news/96072413512   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/01/31 03:28
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: