رشد پایدار مسکن در سال‌۹۶ آغاز شده است

رشد پایدار مسکن در سال‌۹۶ آغاز شده است

وزیر راه و شهرسازی گفت: رشد پایدار بخش مسکن از سال جاری با رویکرد اتکاء به منابع مردمی آغاز شده و دولت یارانه ای در این بخش پرداخت نکرده است.

تاریخ ثبت: (1396/06/16 )  تاریخ بروزآوری: (1396/06/16 )

این مطلب (2,620)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

عباس آخوندی روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از چندین پروژه در شهر جدید گلبهار در جمع خبرنگاران افزود: امسال میزان تورم در بخش مسکن از تورم بخش عمومی کشور هم کمتر بوده؛ هر چند تورم در کشور کنترل و یک رقمی شده است. به گزارش انجمن خرد به نوشته اقتصاد آنلاین، وی گفت: سیاست دولت توانمندسازی مردم بوده و خوشبختانه اجرای این سیاست جواب داده و هم اکنون شمار افراد ثبت نام شده در صندوق پس انداز مسکن از 260 نفر عبور کرده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: رشد سه ماهه امسال در بخش بازار مسکن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7.1 درصد بود و این بخش نه تنها رشد منفی نداشت بلکه عقب ماندگی های گذشته را جبران کرد.

وی بیان کرد: سیاست وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم بر عدم اتکای به منابع دولتی استوار بود زیرا رشد متکی به منابع دولت با توجه به گرفتاری ها و مشکلات آن چندان قابل تحقق نیست و رشد پایدار تنها با اتکای به منابع مردم محقق می شود.

آخوندی اظهار کرد: هم اینک در مسیر پیشروی به سوی رونق باثبات در بازار مسکن هستیم و مدلی که وزارت راه و شهرسازی در این بخش دنبال می کند، اتکای به ظرفیت های بخش خصوصی در خود شهرها اعم از بافت قدیمی و بافت حاشیه ای، بدون مداخله دولت است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تصمیم دولت درباره واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی، گفت: این واحدها به هر یک از دستگاه های اجرایی که متقاضی باشند، واگذار می شود.

وزیر راه و شهرسازی در باره آزادراه مشهد – چناران – قوچان نیز گفت: این آزادراه به طول 120 کیلومتر اجرا می شود که قطعه نخست آن به طول 53 کیلومتر با اعتبار هفت هزار و 480 میلیارد ریال در مدت سه سال ساخته می شود.

آخوندی اظهار کرد: توسعه شبکه آزادراهی، سیاست وزارت راه و شهرسازی است و هم اینک در خراسان رضوی یک آزادراه از مسیر دوغایی به سمت شمال کشور و یک آزادراه از سبزوار به سمت مشهد در حال ساخت است.

 امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی از یکهزار و 105 واحد مسکن مهر در شهر جدید گلبهار، چندین پروژه روبنایی و زیربنایی شامل پارک مرکز شهر و هنرستان بهره برداری شد.

برچسب: مسکن; بازار مسکن; آزاد راه
اثر یا گردآوری: ;منبع: اقتصاد آنلاین   -  لینک منابع: http://www.eghtesadonline.com   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/02/05 15:53
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: