کشف یک قطعه سفال پیش از تاریخ در حفاری‌های فاضلاب تهران

کشف یک قطعه سفال پیش از تاریخ در حفاری‌های فاضلاب تهران

پس از کشف آثار تاریخی 400 ساله در جریان عملیات حفاری شرکت فاضلاب تهران در حد فاصل میدان مولوی و میدان محمدی، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری مجوز مطالعات باستان شناختی در این منطقه را صادر کرد.

تاریخ ثبت: (1393/09/17 )  تاریخ بروزآوری: (1393/09/17 )

این مطلب (901)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

سرپرست گروه باستان شناسی اعلام کرد: باستان شناسان در حفاری های فاضلاب تهران یک قطعه سفال مربوط به دوران پیش از تاریخ کشف کردند.

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا، محمد اسماعیل اسماعیلی گفت: پس از کشف آثار تاریخی 400 ساله در جریان عملیات حفاری شرکت فاضلاب تهران در حد فاصل میدان مولوی و میدان محمدی، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری مجوز مطالعات باستان شناختی در این منطقه را صادر کرد. وی افزود: براین اساس بررسی اولیه انجام شده بر روی یافته های فرهنگی بدست آمده از خاک برداری شرکت فاضلاب ابعاد تازه ای از آثار تاریخی در این منطقه را مشخص کرد. به گفته وی، پیگیری ها برای جلب مساعدت های فنی و انجام تعهدات اعتباری از طرف شرکت فاضلاب در حال انجام است. به گزارش پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری این باستان شناس افزود: پس از اطلاع یکی از دانشجویان دانشگاه تهران به پژوهشکده باستان شناسی مبنی بر وجود آثار فرهنگی در گودبرداری های فاضلاب تهران و هماهنگی به عمل آمده با پژوهشکده باستان شناسی، یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری عملیات را متوفف کرد. اسماعیلی گفت: پس از صدور مجوز کاوش نجات بخشی توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی، و گردشگری تیم نجات بخشی به محل اعزام و نسبت به هماهنگی برای انجام مراحل بعدی مطالعات باستان شناسی اقدام شد. وی اظهار داشت: بر اساس یافته های فرهنگی بدست آمده از گودال های حفاری شده توسط شرکت فاضلاب بقایای معماری، تدفین های قاجاری، سفال های مربوط به قرون میانی و متاخر اسلامی و قطعاتی از ظروف سنگی بدست آمد. سرپرست گروه باستان شناسی با اشاره به کشف دو حلقه قنات قدیمی در محل افزود : در عمق پنج متری در یکی از گودال های حفر شده یک قطعه سفال هم افق با فرهنگ چشمه علی مربوط به دوران پیش از تاریخ در عمق پنج متری بدست آمد که اظهار نظر قطعی دوباره آن نیاز به انجام مطالعات تکمیلی دارد. وی افزود: براساس تصویب نامه هیات وزیران اجرای برنامه پزوهشی میراث فرهنگی در طرح های عمرانی ضروری است.

برچسب: ; ;
اثر یا گردآوری: ;منبع:   -  لینک منابع: http://www.irna.ir/fa/News/81416833/   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/02/05 08:16
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: