جادوهای مصری رمز گشایی شد.

جادوهای مصری رمز گشایی شد.

محققان پس از تلاش بسیار موفق شدند دفترچه‌ای مصری متعلق به قرن هفتم یا هشتم میلادی را رمزگشایی کنند. این نوشته‌های کهن وردها و طلسم‌هایی هستند که «دفترچه قدرت آیینی» نام دارند.

تاریخ ثبت: (1393/09/07 )  تاریخ بروزآوری: (1393/09/07 )

این مطلب (638)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

رمزگشایی طلسم‌های 1300 ساله در مصر

پژوهشگران دفترچه طلسم‌ها و جادوهای کهن مصری را رمزگشایی کردند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان پس از تلاش بسیار موفق شدند دفترچه‌ای مصری متعلق به قرن هفتم یا هشتم میلادی را رمزگشایی کنند. این نوشته‌های کهن وردها و طلسم‌هایی هستند که «دفترچه قدرت آیینی» نام دارند. در این دفتر طلسم‌های عشق، روش راندن ارواح خبیثه و درمان یرقان سیاه که نوعی بیماری عفونی است نوشته شده است. به گزارش فاکس نیوز، این دفترچه پوستی شامل 20 صفحه کامل از وردها و آیین‌ها به زبان قبطی است. به گفته پژوهشگران، این دفترچه در زمانی نوشته شده که اکثر مصری‌ها مسیحی بودند و به همین دلیل ارجاعات فراوانی به مسیح (ع) در این مناسک به چشم می‌خورد. تمام ضمائری که در این وردها به کار رفته، مذکر است. اما این مسئله مانعی برای استفاده افراد مونث از این دفترچه نمی‌شده است. این دفترچه سال 1981 از سوی یک دلال اهل وین به استاد یک دانشگاه رسید. این دست‌نوشته‌ها کهن هم اکنون در موزه فرهنگ کهن دانشگاه «مک کودری» سیدنی نگهداری می‌شود.

برچسب: ; ;
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: http://www.isna.ir/fa/news/93090502988   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/02/01 06:56
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: