کنگره جندی‌شاپور؛ نقطه شروع بازخوانی میراث تمدنی

کنگره جندی‌شاپور؛ نقطه شروع بازخوانی میراث تمدنی

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور دزفول با اشاره به پذیرش 57 مقاله از مجموع 191 مقاله ارسالی به دبیرخانه این کنگره، گفت: امیدواریم این کنگره نقطه شروعی برای بازخوانی میراث گرانبهای تمدنی ما باشد.

تاریخ ثبت: (1395/12/03 )  تاریخ بروزآوری: (1395/12/03 )

این مطلب (1,031)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

کنگره جندی‌شاپور؛ نقطه شروع بازخوانی میراث تمدنی

برنامه‌های کنگره اعلام شد؛

کنگره جندی‌شاپور؛ نقطه شروع بازخوانی میراث تمدنی

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور دزفول با اشاره به پذیرش 57 مقاله از مجموع 191 مقاله ارسالی به دبیرخانه این کنگره، گفت: امیدواریم این کنگره نقطه شروعی برای بازخوانی میراث گرانبهای تمدنی ما باشد.

دکتر محمدرضا عصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص آخرین اقدامات انجام‌شده و برنامه‌های نخستین کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور اظهار کرد: تمام هماهنگی‌های لازم برای امور اجرایی و برگزاری کنگره انجام شده است و امیدواریم با هماهنگی و شرایط آب‌وهوایی مناسب کنگره به شکل مناسبی برگزار شود.

وی با اشاره به اتمام مهلت ارسال مقاله به کنگره حدود 10 روز پیش، تصریح کرد: در مجموع 191 مقاله در دبیرخانه کنگره دریافت شد که 57 مقاله پذیرش نهایی کسب کردند. از این تعداد نیز حدود 22 مقاله به‌صورت شفاهی در کنگره ارائه خواهند شد و حدود 25 مقاله نیز در قالب پوستر ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول در خصوص برنامه‌های جانبی نخستین کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور، گفت: در این زمینه یک نمایشگاه در نظر گرفته شده است که بخشی از آن به صنایع فراموش‌شده منطقه مانند نمدمالی و بخشی نیز به موضوعاتی مانند دفاع مقدس و آثار باستانی اختصاص دارند و در این نمایشگاه تلاش می‌کنیم آثار هنری موجود در این موضوعات را به نمایش بگذاریم.

وی با اشاره به حفاری‌های انجام‌شده در منطقه برای دستیابی به شهر باستانی جندی‌شاپور در راستای برگزاری این کنگره، افزود: هم‌اکنون طی این حفاری‌ها و عملیات اکتشافی به آثار فیزیکی این شهر باستانی دست پیدا کرده‌اند و دیوارهای شهر قابل رؤیت است.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور دزفول گفت: امیدواریم کنگره نقطه شروعی برای بازخوانی میراث گرانبهای تمدنی ما باشد تا بتوانیم این میراث را برای کشورهای مختلف دنیا بازشناسی کنیم. قرار است یک موزه برای آثار و اشیای کشف‌شده مربوط به دانشگاه جندی‌شاپور باستان احداث شود و امیدواریم این اقدام به‌عنوان یکی از دستاوردهای کنگره برای منطقه با موفقیت انجام شود.

عصاری همچنین با اشاره به مهمانان دعوت‌شده به کنگره، تصریح کرد: وزرای علوم و بهداشت، رییس سازمان یونسکو، اعضای کمیته شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعضای فرهنگستان علوم و مسئولان استانی ازجمله مهمانان ویژه روز نخست برپایی کنگره هستند؛ همچنین در روز دوم دکتر ولایتی و دکتر مخبر رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنگره حضور پیدا می‌کنند. علاوه بر مهمانان داخلی، محققان خارجی نیز برای ارائه مقالات و پژوهش‌های خود در کنگره شرکت می‌کنند.

به گزارش انجمن خرد به نقل از ایسنا؛ کنگره ملی جندی شاپور در تاریخ سوم و چهارم اسفندماه جاری در دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول برگزار  می‌شود.

 

برچسب: جندی شاپور; بازخوانی; میراث نمدنی
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: http://www.isna.ir/news/95120100535   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/02/05 04:39
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: