کشف ۷۰۰۰ ساله، گردشگری مصر را نجات می‌دهد؟

کشف ۷۰۰۰ ساله، گردشگری مصر را نجات می‌دهد؟

مصر امیدوار است بتواند با کشف جدید باستان شناسی در این کشور اوضاع نابسامان گردشگری خود را رونق دوباره ببخشد.

تاریخ ثبت: (1395/09/15 )  تاریخ بروزآوری: (1395/09/15 )

این مطلب (2,490)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

گورهای باستانی کشف شده در مصر

به گزارش انجمن خرد به نقل از اسکیفت، باستان‌شناسان اخیرا موفق به کشف بقایای یک شهر و گورستان تاریخی و ۷۰۰۰ سال در مناطق جنوبی این کشور شده‌اند که قدمت آن به اولین سلسله پادشاهی در این کشور بازمی‌گردد، کشفی که می‌تواند در این شرایط موهبتی برای اوضاع ناخوشایند گردشگری دراین کشور شمال آفریقا باشد.

کشور مصر به لطف گنجینه‌های باستانی خود یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان بود، اما از سال ۲۰۱۱ و آغاز ناآرامی‌های عمومی در اعتراض به حکومت دیکتاتوری در این کشور و متعاقب آن کودتای سال ۲۰۱۳ و همچنین چندین حادثه تروریستی هوایی با مشکلات فراوانی در حذب گردشگ خارجی مواجه شده است.

این کشف جدید باستانی که در شهر سوهاج در جنوب مصر و در نزدیکی رود نیل قرار دارد و اندازه گورهای یافت شده در این منطقه از گورهای باستانی در شهر ابیدوس مصر نیز بزرگ‌تر است که حاکی از اهمیت و مرتبه بالای اجتماعی افراد دفن شده در آنجاست.

باستان شناسان تاکنون علاوه بر کشف ۱۵ گور باستانی، چندین کلبه، کوزه و ابزار آهنی را از زیر خاک بیرون کشیده‌اند.

 در سال ۲۰۱۰ میلادی در مجموع ۱۴.۷ میلیون گردشگر از مصر دیدن کردند و ۱۳ میلیارد دلار برای این کشور آفریقایی به ارمغان آوردند، اما شمار گردشگران با سیر نزولی در سال ۲۰۱۵ به ۹.۳ میلیون نفر و درآمدهای حاصل از گردشگری به ۶.۱ میلیارد دلار کاهش یافت.

در سه ماه نخست سال ۲۰۱۶ در مجموع تنها ۱.۲ میلیون گردشگر خارجی به مصر سفر کردند که در مقایسه با آمار ۲.۲ میلیون دلاری در مدت مشابه سال گذشته نزول قابل ملاحظه‌ای داشته است.

برچسب: باستان شناسی; گردشگری; مصر
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: http://isna.ir/news/95091407517   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/01/28 17:02
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: