نرخ سود تسهیلات خانه اولی‌ها پایین نمی‌آید

نرخ سود تسهیلات خانه اولی‌ها پایین نمی‌آید

به گفته مدیرعامل بانک مسکن نرخ هشت درصد تسهیلات بافت فرسوده و ۹.۵ درصد صندوق پس انداز مسکن یکم در این شرایط کاهش نخواهد یافت.

تاریخ ثبت: (1395/07/13 )  تاریخ بروزآوری: (1395/07/13 )

این مطلب (1,820)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

به گزارش انجمن خرد به نقل از ایسنا، مدیرعامل بانک مسکن در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای کاهش سود تسهیلات مسکن دارید، اظهار کرد: نرخ‌های جاری ما بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار ۱۸ درصد است که اگر بانک مرکزی در راستای سیاست‌های کلی خود بخواهد آن را کاهش دهد بانک مسکن از آن تبعیت خواهد کرد. ولی نرخ هشت درصد تسهیلات بافت فرسوده و ۹.۵ درصد صندوق پس انداز مسکن یکم در این شرایط کاهش نخواهد یافت.

وی همچنین درباره سود تسهیلات صندوق مسکن جوانان گفت: سود تسهیلات صندوق مسکن جوانان ۱۱ درصد است و فعلا مدل خودکفایی آن بر اساس ۱۱ درصد جواب می‌دهد که اگر بخواهیم نرخ را کاهش دهیم ممکن است حالت خوداتکایی خود را از دست بدهد.

محمدهاشم بت شکن با اشاره به تشکیل «موسسات پس‌انداز و تسهیلات مسکن» در روزهای اخیر تاکید کرد: این نهاد پولی جدید اقدامی در جهت تقویت توان طرف تقاضا خواهد بود که جزئیات آن را در همایش سیاست‌های توسعه مسکن تشریح کردیم.

بت شکن همچنین درخصوص برنامه دولت برای انتشار مرحله دوم اوراق رهن ثانویه تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم تا مرحله دوم اوراق رهن ثانویه را در شش ماهه دوم سال جاری رونمایی کنیم که منتظر مجوز سازمان بورس و بانک مرکزی هستیم. به محض این که مجوزها را از این دو نهاد دریافت کنیم دومین مرحله اوراق رهن ثانویه را منتشر خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که می‌دانید ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق رهن ثانویه طی ماههای اخیر با نرخ ۱۸.۵ درصد منتشر شد و سریعاً به فروش رفت.

برچسب: مسکن; وام; تسهیلات
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: http://isna.ir/news/95071307833   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/01/31 02:38
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: