اسالم

اسالم

يكي از زيباترين مناطق استان گيلان، منطقه جنگلي-كوهستاني بين شهر "اسالم" در استان گيلان و شهر "خلخال" در استان اردبيل مي باشد، كه منطقه اي ييلاقي،‌ با مناظر بسيار زيبا و داراي مرتعي حاصلخيز مي باشد.

تاریخ ثبت: (1393/07/20 )  تاریخ بروزآوری: (1393/07/20 )

این مطلب (2,599)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

موقعیت جغرافیایی

مراتع اطراف جاده اسالم به خلخال

اَسالِم یکی از شهرهای استان گیلان در شمال ایران است.این شهر با جمعیت ۳۹٬۵۷۵ نفر در بخش اسالم شهرستان تالش قرار دارد. در دوره‌هایی نیز مرکزیت شهرستان تالش را داشته‌است. ناورود از این شهر می‌گذرد، آن را به دوبخش تقسیم می‌کند و پس از طی چند کیلومتر به دریای خزر می‌ریزد. صنایع دستی (گلیم و سفال)، فراورده‌های دامی، چوب و کاغذ این ناحیه شهرت فرامنطقه‌ای دارد. در پیرامون این شهر گردشگاه‌های فراوانی وجود دارد؛ از جمله ساحل گیسوم و جاده اسالم - خلخال. مردم این ناحیه به زبان تالشی ، ترکی صحبت می‌کنند.از نقاط دیدنی می‌توان به پارک جنگلی گیسوم.جاده اسالم به خلخال ومسجد جامع ولیعصر(عج) ومنزل جلال ال احمد و... اشاره کرد. بخشی از طبیعت زیبای اسالم لوکیشن فیلم پرهزینه «حضرت سلیمان» بود تا شهر مشهور «اورشلیم» را به بیننده نشان بدهد. مشهورترین جاذبه اطراف آن جاده اسالم به خلخال است. این جاده یک مسیر پیچ در پیچ است که استان‌های سبز وزیبای اردبیل و گیلان رو به هم متصل می‌کنه . وقتی هم که وارد جاده می‌شین تو مسیر ۷۰ کیلومتری طبیعت بکر و دست نخورده، زیبائی‌های وحشی جنگلی، زندگی سنتی افراد بومی، تولید عسل‌های ناب، وجود آبشار و دریاچه، دشت وسیع گل و گیاهان کمیاب رو می‌بینین . نصف مسیر جنگل ونصف مسیر هم ییلاق تالشانه، خلاصه اینکه می‌تونین کلی لذت ببرین . در نزدیکی خلخال آب گرم معروفی به نام "کیوی" وجود داره که خیلی شناخته شده نیست و شما می‌تونین بدون داشتن دغدغه برای جای پارک ماشین ویا شلوغی اطراف تنی به آب بزنین.

از اندبیل در شرق خلخال به سمت ناو و اسالم

نقشه از اندبیل در شرق خلخال به سمت ناو و اسالم

یکی از معروف ترین مسیرها در بین کوهنوردان و طبیعت گردان برنامه ای با عنوان اسالم به خلخال است که در واقع پیمایش مسیر خلخال تا اسالم (Asalem) از طریق جاده مالرو و قدیم آن است... علت این که این مسیر اغلب از خلخال به اسالم پیمایش می شود به دلیل سختی کمتر راه می باشد چرا که در این حالت شما از ارتفاع ۲۱۰۰متری به ارتفاع ۳۳۰ متری می رسید و این یعنی فرود و نه صعود. هر چند فرود در شیب تند هم چندان کار راحتی نیست.

بهترین زمان مسافرت

بهترین زمان مسافرت

بهترین زمان برای اجرای این برنامه فصل بهار، تابستان و تا نیمه اول فصل پاییز می باشد. البته در فصل تابستان در بخشی از مسیر جنگل شرجی را باید تحمل کرد. اما مسافرت در پاییز هم فرار از شرجی تابستان را برای شما در پی خواهد داشت و هم رقص هزاران رنگ در جنگل‌های منطقه.

برچسب: ; ;
اثر یا گردآوری: ;منبع:   -  لینک منابع: http://www.kherada.com   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/02/04 11:50
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: