توافق با بویینگ روزهای آینده اعلام می‌شود

توافق با بویینگ روزهای آینده اعلام می‌شود

ناوگان هوایی ایران برای کسب رقابت‌پذیری در منطقه به ۴۰۰ فروند هواپیمای میان‌برد و دوربرد و صد فروند هواپیمای کوتاه‌برد نیاز دارد

تاریخ ثبت: (1395/03/26 )  تاریخ بروزآوری: (1395/03/26 )

این مطلب (1,567)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

عباس آخوندی

به گزارش انجمن خرد به نقل از روزنامه شرق، وزیر راه و شهرسازی از توافق با شرکت بویینگ در آینده خبر داد و تأکید کرد: دست تمام واسطه‌ها و دلال‌ها را از این معاملات قطع کردیم به‌طوری‌که پیش از من در آخرین توافقی که برای خرید شش فروند هواپیمای ایرباس۳۲۰ اقدام شده؛ حق دلالی این توافق رقمی بین پنج تا هفت ‌میلیون دلار بوده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی که روز گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه ناوگان هوایی ایران برای کسب رقابت‌پذیری در منطقه به ۴۰۰ فروند هواپیمای میان‌برد و دوربرد و صد فروند هواپیمای کوتاه‌برد نیاز دارد، اظهار کرد: اگر بخواهید بدانید راجع به چه رقم دلالی‌ای صحبت می‌کنم باید بگویم آخرین توافقی که پیش از من برای خرید شش فروند هواپیمای ایرباس۳۲۰ انجام شد رقمي بین پنج تا هفت ‌میلیون دلار بوده است، بنابراین ما می‌دانیم چه می‌کنیم. وزیر راه و شهرسازی با یادآوری نیاز به خرید ٥٠٠ هواپیما گفت: این موضوع به مفهوم ۵۰‌ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است. رقبا و منتقدان ما این موضوع را آرزو می‌دانستند و می‌گفتند تأمین این همه منابع، ناممکن به نظر می‌رسد ولی ما در وزارتخانه هم‌زمان با شروع مذاکرات هسته‌ای به صورت موازی برنامه تأمین هواپیما برای ناوگان ملی را آغاز کردیم و پیش‌نویس خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای ایرباس تهیه شد. وی با تأکید بر اینکه در آینده توافق با بویینگ نیز اعلام می‌شود، یادآور شد: اجرای قرارداد خرید ایرباس ۱۶ سال به طول می‌انجامد که به مفهوم امنیت بلندمدت اقتصاد ایران است. این موضوع به مفهوم استفاده از موقعیت ایران در سطح بازارهای بین‌المللی و به نفع ایران است. وزیر راه و شهرسازی قرارگرفتن مجدد ایران در کانون شبکه ارتباطی و دالان‌های هوایی را از بزرگ‌ترین سیاست‌های حمل‌ونقل این وزارتخانه دانست. ذکر این نکته ضروری است که روز گذشته برخی خبرگزاری‌‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و در پی آن برخی روزنامه‌های امروز، تفاوت قیمت خرید شش فروند هواپیما در وزارت راه و شهرسازی در دوره وزارت آخوندی با پیش از آن را پنج تا هفت ‌میلیارد دلار ذکر کرده‌اند که به این وسیله یادآوری می‌شود وزیر راه و شهرسازی تأکید کرده است: از فروشندگان درخواست کردیم که حتی یک سنت به یک دلال پرداخت نکنند و جالب است بدانید که توافقی که پیش از وزارت من برای خرید شش فروند هواپیما صورت گرفته بود، با رقم توافق‌شده اخیر برای خرید همان تعداد هواپیما پنج تا هفت‌ میلیون دلار تفاوت دارد.

برچسب: بویینگ; هواپیما; ایران ایر
اثر یا گردآوری: ;منبع: روزنامه شرق   -  لینک منابع: http://www.sharghdaily.ir/News/95464   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/01/31 02:00
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: