برای حل مساله مسکن باید راه صحیح را انتخاب کنیم.

برای حل مساله مسکن باید راه صحیح را انتخاب کنیم.

در دولت یازدهم در زمینه مسکن برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده و دولت می‌داند که مساله مسکن اهمیت خاصی دارد و به هر حال مسکن مهر را هم با هر مشکلی که دارد تکمیل می‌کند و تحویل مردم می‌دهد.

تاریخ ثبت: (1395/01/21 )  تاریخ بروزآوری: (1395/01/21 )

این مطلب (735)  بار مطالعه شده است.

این مطلب را با دوستان خود در واتساپ به اشتراک بگذارید.

دکتر روحانی گفت: دولت با وجود همه‌ی مشکلات مسکن مهر را تکمیل می‌کند و تحویل می‌دهد.

به گزارش انجمن خرد به نقل از ایسنا، رئیس جمهور در دیدار معاونین و مدیران ارشد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، به مناسب سالروز تاسیس بنیاد مسکن ضمن انتقاد از پروژه مسکن مهر، اظهار کرد: اینکه تنها یک ساختمان دیوار دار و سقف دار ساخته شود بدون آن که نیازمندی‌هایی مثل امنیت، بهداشت، آموزش، آب ، برق، گاز و غیره در نظر گرفته شود درست نیست و مردم چطور می‌توانند از ساختمانی که در بیابان ساخته و رها شده استفاده کنند، بنابراین برای حل مساله مسکن باید راه صحیح را انتخاب کنیم.

دکتر روحانی ادامه داد: در دولت یازدهم در زمینه مسکن برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده و دولت می‌داند که مساله مسکن اهمیت خاصی دارد و به هر حال مسکن مهر را هم با هر مشکلی که دارد تکمیل می‌کند و تحویل مردم می‌دهد.از طرفی تلاش دولت بر این است که طرح‌های عمرانی نیمه تمام را ولو با قیمت صفر به مردم واگذار کند که اجرای آن می‌تواند تحول خوبی در زمینه‌ی ساخت و ساز و خروج از رکود مسکن به وجود بیاورد.

وی بااشاره به فراز و فرودهای مسکن در سال‌های اخیر یاد آور شد: در این سال‌ها مساله مسکن فراز و فرودهایی داشته ، سرمایه‌گذاری کشور در این زمینه که حدود 30 تا 35 درصد در مسکن صرف می‌شد یک دفعه در اواخر دهه‌ی 80و اوایل دهه 90 به دو برابر رسید و بخش بزرگی از آن برای خانه‌های مجلل ، لوکس و مراکز تجاری صرف شد. از طرفی تورم به شدت بالا رفت و از طرف دیگر سود پس از آن به صورت دستوری کاهش یافت.و سرمایه گذاری برای تولید نیز به دلیل صادرات بی رویه دچار معضل شد.

وی اضافه کرد:‌در زمانی که سود بانکی کمتر از تورم بود و به دلیل واردات زیاد تولید صرفه‌ی اقتصادی نداشت یکی از راه‌هایی که مردم برای پس انداز پیدا کرده بودند مسکن بود آن هم نه به عنوان جایی برای زندگی، بلکه جایی برای تفنن. به همین دلیل مسکن حالت خاصی پیدا کرد. لذا سرمایه گذاری بزرگی به این سمت رفت و قیمت مسکن نیز به طور مداوم در حال افزایش بود.

وی ادامه داد:در این زمان می‌بینیم که در سال 91 و اوایل 92 با مسکن فراوان و شروع رکود ، خانه‌های خالی ، مراکز تجاری و برج‌های نیمه تمام مواجه می‌شویم.

رئیس دولت یازدهم با بیان این که در این دولت تلاش شد تورم مهار شود افزود: از زمانی که کاهش تورم شروع شد به دلیل این که با مسکن اضافی روبرو بودیم می‌بینیم که در دو سه سال اخیر تقریبا قیمت مسکن رشد نداشته و اخیرا تغییراتی در آمار به وجود آمده است . در دولت گذشته برای جبران این شکاف از مسیر خطرناکی از پول بانک مرکزی برای ساخت مسکن استفاده شد.در حالی که دست زدن به پول بانک مرکزی برای پروژه‌های بزرگ ریسک بزرگی است.

وی ادامه داد: از پول بانک مرکزی تنها در شرایط اضطرار و آن هم به صورت محدود می‌توان استفاده کرد، اما وقتی پول بانک مرکزی وارد مسکن شد یکی از عوامل بزرگ تورم شد.از طرفی ارزش پول مردم هم یک دفعه کاهش یافت؛ چرا که برداشت از بانک مرکزی برداشت از جیب مردم و عامل تورم می‌شود.

رئیس جمهور به فعالیت‌های این دولت برای کنترل تورم اشاره کرد و افزود: ما در دولت بر پایه‌ی پولی و عدم بهره برداری در روزهای سخت از پول بانک مرکزی تاکید کردیم. البته از این بگذریم که بانک مسکن هم در دولت معضلی پیش پای دولت بود؛ چرا که به هر حال دولت قبلی قولی به مردم داده بود و دولت جدید را موظف می‌کرد که آن قول‌ها را عملی کند.

برچسب: مسکن; مسکن مهر; روحانی
اثر یا گردآوری: ;منبع: ایسنا   -  لینک منابع: http://isna.ir/fa/news/95012107241   -  

آخرین مطالب مرتبط:

1403/01/31 08:09
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «انجمن خرد» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • انجمن خرد از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • درج در قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص گردیده الزامی است.
  • تعداد کاراکترهای نام، ایمیل و نظر نباید به ترتیب بیش از 100، 300 و 500 بیشتر باشد . در صورت عدم رعایت متاسفانه نظر شما ثبت نخواهد گردید.
  • نظرات پس از تأیید مدیر سایت منتشر می‌شود.

نام:

پست الکترونیک:

متن نظر:

کد امنیتی:

نظرات: